چگونه فروشگاه پوشاک عمده زنانه در شیراز راه اندازی کنیم؟

 
لازمه های تولید لباس
 

نخستین کار پیش از شروع هرگونه فعالیتی این است که تکلیفتان را با خودتان روشن نمایید: به چه علت در نظر دارید یک تولیدی پوشاک راه اندازی کنید؟ برای پیروز شدن در کار تولید لباس عمده زنانه نباید فقط درآمدزایی را در نظر داشته باشید، چرا که در این شرایط، شاید هرگز موفق نشوید آن چنان که در نظردارید در این راه سربلند شوید و پیشرفت داشته باشید.

 


 راه اندازی عمده فروشی لباس

 

 

تولید پوشاک عمده زنانه همواره در طول سال فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می کند و نیازمند صبر و بردباری زیادی است و قبل از هر چیزی شخصی که می خواهد یک عمده فروشی لباس زنانه راه اندازی کند باید به این کارعلاقه داشته باشد و حوصله زیادی به خرج دهد. پیشنهاد ما این است در آغاز کار حتی باید ضرر کردن در این راه نیز فکر کنید و خود را برای بروز هرگونه مشکل در این زمینه آماده نمایید.


نخستین قدم ها برای شروع و راه اندازی تولید پوشاک عمده زنانه به صورت کلی:

  1. پیدا کردن مکان، دستگاه و لوازم ایده آل برای کار

  2. به دست آوردن جواز کسب از اتحادیه مربوطه

  3. گرفتن نیرو برای کار

  4. داشتن الگو، برش و نمونه‌گیری

  5. آماده کردن مواد اولیه

  6. بازاریابی که بسیار مهم است

  7. نکات ضروری در مورد راه اندازی تولیدی لباس عمده زنانه:

  8. آگاهی خود را در مورد پارچه و مواد اولیه بیشتر کنید.

  9. بازار کار عرضه پوشاک خود را به طور کامل بررسی نموده و راه‌های سفارش یا فروش را به طور کامل بررسی نمایید.

  10. در این زمینه ارتباطات خود را بالاتر ببرید و با افراد زیادتری آشنا شوید.

  11. در همان آغاز مسیر به حساب و کتاب نگاه ویژه ای داشته باشید تا در آینده با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه نشوید.

  12. خط تولید را به گونه ای بچینید که در وظایف نیروها تداخل به وجود نیاید.

 

عملکرد تولیدیهای پوشاک عمده زنانه به دو گروه تقسیم می‌شوند:
 

تولید به صورت سفارشی (مزدی‌دوزی): به طور معمول بازاریابی آن پیش از استخدام نیرو و راه پیشرفت در آن بالا بردن دامنه ارتباطات است.
 

تولید و فروش به صورت مستقل: به سرمایه‌گذاری نیازدارد،باید بازار به طور کامل بشناسید و با عمده‌فروشان ارتباط داشته باشید.
 

الگو و برش از گزینه های اساسی در تولیدی پوشاک زنانه به صورت عمده می باشند و تاثیر فراوانی در فروش خواهند داشت. الگوها می‌توانند به وسیله برشکارانی که در این زمینه تجربه زیادی دارند از روی یک نمونه لباس کپی برداری شوند، همینطور می توان از الگوهای از پیش آماده شده یا طراحان الگو بهره برد.


مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی تولیدی عمده لباس زنانه: برای پیشگیری از بروز هر نوع مشکل احتمالی، گرفتن مجوز بسیار اهمیت دارد. می‌توانید برای این مورد به اتحادیه‌های مربوطه‌ی در شهر خود رفته و با دادن مدارک مربوطه، جواز کسب را بگیرید. باید گفت که جواز کسب، یک نوع اجازه‌نامه‌ به حساب می رود که از سوی اتحادیه‌ی صنف تولیدی و خدمات فنی با توجه به امورات قانون نظام صنفی ، به فرد صنفی جهت راه اندازی محل کسب شخصی داده خواهد شد. در شرکت‌هایی که از قبل به ثبت رسیده‌ اند، صدور پروانه به نام شرکت خواهد بود.

 

                                             راه اندازی تولید لباس زنانه


ایجاد یک تولیدی لباس عمده زنانه کوچک
 
نخست روش ساده ای را در زمینه به وجود آوردن تولیدی لباس عمده زنانه کوچک، مورد بررسی قرار خواهیم داد. این راه برای راه اندازی یک کارگاه خیاطی با تولیداتی که به دستگاه‌های خاص نیازمند نیستند، ایده آل است و با این روش می‌توان ، یک دوزندگی کوچکی را راه‌اندازی نمود.

 

موارد ذکر شده نمونه‌ای از سیر تولید،  دوخت یک تی‌شرت معمولی است: برش کار، به وجود آوردن قابک، چسب کردن قابک به پیش، اتصال سرشانه‌ها، وصل نمودن یقه، وصل کردن آستین به شکل باز، دوخت زیر آستین و قسمت بغل ، دوخت قسمت پایینی کار، مادگی و دکمه و در نهایت نخ‌کشی، بخار و آخر بسته‌بندی.
 

 

مکان ایده آل
 

نخستین عملی که برای راه‌اندازی یک کارگاه کوچک دوخت لباس زنانه نیاز است انجام دهید، پیدا کردن مکانی ایده آل برای تولید می باشد. مورد منفی که در این زمینه وجود دارد یعنی در راه‌اندازی کارگاه دوخت لباس زنانه این میباشد که مکان تولید برای کامل کردن عملیات دوخت و تولید باید به اماکن خدماتی عرضه پوشاک دسترسی کامل داشته باشد. این گونه تولیدی لباس زنانه به مکان وسیعی نیاز نخواهد داشت و بهتر است راه اندازی آن به گونه ای باشد که در آن چهار چرخ خیاطی، جایی جهت دپو و یک میز برش و وسط کاری قرار داشته باشد.
 

 

موارد و لوازم مورد نیاز کارگاه کوچک تولید لباس زنانه
 

برای راه اندازی یک تولیدی جمع و جور به سه یا چهار چرخ خیاطی نیاز دارید که در پایین به آن ها اشاره می کنیم: میز برش، میان‌دوز، راسته‌دوز، زیگزال. جهت به اتمام رساندن فرایند تولید کارگاه‌های خیاطی لباس زنانه، اماکن خدمات تولید فراوانی یافت می شود که توانایی دارند عملیاتی مانند گلدوزی، دکمه مادگی، بسته‌بندی،  بخار و غیره را به انجام برسانند.
 

 

برای راه اندازی تولیدی پوشاک عمده زنانه چه میزان بودجه لازم است؟
 

همیشه نزدیک عید که می شود لباس‌های بوی نو شدن می گیرند و یکی الی ‌دو ماه پیش از شروع سال جدید، اکثر مردم در تکاپو هستند تا لباسهای نو خود را خریداری نمایند. مانتوهای جذاب و پیراهن‌هان‌های گوناگون، تنوعی از گزینه های خرید را برای مشتریان به ارمغان می آورند؛ ولی جالب است که نگاهی داشته باشیم به یکی از همین تولیدی‌های پوشاک زنانه و از چگونگی کار و امورات آن خبردار شویم.

 

صاحب تولیدی یک فرد ۳۷ ساله است که تقریبا ۲۰ سالی از عمرش را در کار کار پوشاک زنانه بوده است. فعالیتش را با فروشندگی شروع کرده و از فروشندگی به مغازه‌داری رسیده و حالا در نهایت الان چند سالی می‌شود که خود یکی از تولیدکننده ها شده است. با اینکه همیشه علاقه‌مند به کار تولید بوده است، ازاوضاع نه چندان منظم بازار برای تولیدکننده‌ها گلایه های زیادی دارد.

 

این فرد پیشاز این ها در تولیدی پیراهن مردانه فعالیت می کرد و طبق گفته خودش سود ایده آلی نصیبش می شده است؛ ولی در این دو سال هنگامی که مشاهده کرد درتولید لباس مردانه به سوددهی خوبی نمی رسد، وارد کار پوشاک عمده زنانه شد.

از او در مورد سختی ها و فعالیت های کار تولید پوشاک زنانه سوال کردیم و او از تجربه بالای خود در این زمینه برای ما حرف های زیادی زد:

 


چه میزان پول لازم داریم؟


پیش از هر چیز باید گفت که چنانچه در نظر دارید به کار تولیدی پوشاک عمده زنانه وارد شوید، آگاه باشید که با سختی‌های فراوانی در این کار روبه‌رو خواهید شد. یافتن خیاطان کارکشته و حرفه‌ای، تهیه نمودن سرمایه اولیه، پیدا کردن بازار ایده آل برای فروش، خلاقیت و رقابت کردن در بازار و تعداد زیادی موارد دیگر از سختیهای این کار به شمار می روند.

به طور معمول اکثر سرمایه شما برای تهیه را جا و مکان به کار گرفته خواهد شد.
 جدا از این مسئله، سرمایه اولیه کاملا به گستردگی کار بستگی دارد. گاها یک تولیدکننده پوشاک عمده زنانه با پنج نفر نیروی کار فعالیت خود را آغاز می‌کند و به تعداد ۱۰۰ الی ۲۰۰ عدد کار در هفته رضایت می دهد؛ ولی یک تولیدکننده لباس زنانه دیگر در نظر می‌گیرد کار خود را وسیع تر شروع کند.

این دو نفر از نظرسرمایه با هم هم رده نیستند؛ ولی به شکل میانگین چنانچه کسی در نظر داشته باشد یک تولیدی مانتوی با ۲۵ الی ۳۰ نیروی کار راه اندازی نماید، به شکل میانگین باید چیزی در حدود سیصد میلیون تومان سرمایه برای شروع کار داشته باشد.


چه مهارتی هایی را باید یاد بگیریم؟
 

                                                  مهارت های راه اندازی عمده فروشی زنانه

 

به طور معمول کار تولید لباس زنانه قدم به قدم طی خواهد شد. معمولا تولیدکنندگان لباس زنانه از فروشندگی کار خود را آغاز می‌کنند و رفته رفته مغازه ای کرایه می کنند و پس از آن به کار تولید روی می آورند.
 

پس از آن این افراد یا کار وارد کردن پوشاک را آغاز می کنند و یا این که تصمیم میگیرند تولیدکننده شوند. و در آخر تولید پوشاک هم تولید پارچه می باشد؛ اما این مورد به گذشته مربوط است و به طور معمول حالا دیگر کسی به کار پارچه وارد نمی‌شود.

بهتر این است است که شخص تولیدکننده با کار طراحی و آشپزی آشنایی داشته باشد، بازار را به طور کامل بشناسد و در مورد قیمت و نوع پارچه هم اطلاعاتی داشته باشد. همه این ها هم تنها به شکل تجربی امکان دارند و چنانچه کسی در نظرداشته باشد به کار تولید وارد شود، باید حداقل شش تا هفت سال را به شاگردی و فروشندگی مشغول باشد.
 

 

روند کار
 

اصلی ترین بخش کار تولیدی پوشاک عمده زنانه، تهیه پارچه می باشد. نخستین مرحله نیز تهیه و خرید پارچه ایده آل می باشد. پس از آن کار طراحان حائز اهمیت است. به طور معمول هر تولیدی پوشاک از دو یا سه طراح لباس برخوردار است. پس از آن که این طرح ها مورد تایید قرار گرفتند، نمونه‌گیری شروع می‌شود و هنگامی که نمونه هم مورد تایید قرار گرفت، نوبت به مرحله برش، خیاطی و نهایتا تولید انبوه خواهد رسید.

پس از تمام شدن همه این قسمت ها در نهایت کار به مرحله توزیع در بازار خواهد رسید. یکی از حائز اهمیت ترین قسمت های کار همین مرحله توزیع می باشد. برای پیدا کردن نیروی کار آشنا با کار خیاطی به مراکز فنی‌وحرفه‌ای می‌توان مراجعه نمود. آگهی‌های تبلیغاتی هم راه حل ایده آلی برای پیدا کردن نیروی کار می باشد.

به طور معمول ساعت فعالیت پرسنل یک تولیدی پوشاک عمده زنانه از شش صبح تا هشت بعدازظهر می باشد؛ ولی معمولا به این علت که کار آن‌ها به صورت کارمزدی می باشد، تا ساعت هشت شب کار می کنند که ۱۲ ساعت کار آن ها به پایان برسد تا در نهایت مزد بیشتری دریافت کنند؛ ولی برای خود اشخاص تولیدکننده‌ها ساعت کاری مشخصی نمی‌توان مشخص کرد!

                                          مقدار سود عمده فروشی زنانه
 

 

میزان سود چقدر است؟
 

جهت اداره نمودن یک تولیدی عمده لباس زنانه و یا به طور کلی پوشاک، احتیاج به چند نوع مهارت و حرفه است. نخست پیش از هر چیز به چند نفر طراح نیاز دارید. طراح ها می‌توانند به شکل ماهیانه یا کارمزد با تولیدی عمده لباس زنانه همکاری داشته باشند.

به طور میانگین میزان درآمد ماهیانه هر یک طراح از یک‌‌ونیم تا دو میلیون تومان می باشد. تعدادی از طراحان هم با تولیدی‌ها از دور همکاری دارند و طرح‌های خود را به فروش می رسانند. هر طرح نزدیک به ۷۰ الی ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.
 

برشکار و شخص همکار ، خیاط و کمکش دیگر افرادی می باشند که در یک تولیدی پوشاک مشغول به فعالیت می باشند. کار برشکار بسیار باید دقیق باشد و به طور معمول یک نفر در هر تولیدی این کار را بر عهده خواهد گرفت. درآمد برشکار در صورتی که حرفه‌ای کار کند، از ماهی چهار تا پنج میلیون تومان آغاز خواهد شد.


میزان درآمد خیاط هم به دو مورد بستگی خواهد داشت: نخست سرعت کار او و این مورد که خیاط چه اندازه در کار خود حرفه ای عمل می کند. قسمت بعدی به سختی کار مربوط می شود. چرا که مدل های مانتو با هم فرق می کنند. گاهی نمونه کار یک کار کتی آسان می باشد که می توان در هر روز بیست نمونه از  آن را تولید نمود.

برخی مواقع کار یک بارانی می باشد که مدل و یقه آن در شرایطی است که تنها ده عدد از آن را  در طول یک روز کاری می توان تولید نمود. کار خیاط نیز به صورت  کارمزدی حساب می شود؛ ولی به طور معمول نزدیک به دو میلیون تومان می باشد. میزان دستمزد کمک خیاط ها و کمک برشکارها نیز معمولا به وسیله خود برشکارها و خیاط ها تعیین خواهد شد؛ ولی تازه کار ترین آن‌ها چیزی در حدود هشتصد هزار تا یک میلیون تومان دستمزد می‌گیرند.


چه کسانی توانایی دارند که یک عمده فروشی لباس زنانه را اداره کنند؟
 

کار تولید را می توان یکی از کارهای جذاب به حساب آورد؛ مخصوصا برای آن عده که به ساخت ابزار و وسایل تازه علاقه دارند و از آن لذت زیادی می‌برند؛ ولی به همان اندازه یا بیشتر با دشواری هایی روبه‌رو می باشد.

دلالی، فراز و نشیب های قانون کار و سختی های رابطه بین تولیدکننده‌ها با کارگران، تولیدی‌های فاقد مجوز، رواج ابزار وارداتی در بازار و حمایت نکردن دولت، از اصلی ترین سختی های تولیدکننده‌های عمده لباس زنانه هستند. با همه سختی ها چنانچه به کارآفرینی و تولید لباس‌های زنانه علاقه دارید، این شغل برای شما مناسب است.
 

 

چگونه یک تولیدی لباس عمده زنانه راه اندازی کنیم؟

 

 
آیا تا به حال به دنبال افتتاح و راه اندازی یک شغل مناسب در زمینه پوشاک عمده زنانه بوده اید ؟ شروع به کار یک کارخانه تولید پوشاک عمده زنانه ایده خوبی به حساب می رود. راه های فراوانی برای آغاز کار وجود دارد. ما به عنوان یک خانواده بزرگ از صنعت پوشاک عمده زنانه در نظر داریم تا برای آغاز یک کسب و کار مناسب در زمینه پوشاک عمده زنانه شما راهنمایی کنیم.

 


                        فروش لباس زنانه 1400

 

 

چنانچه به آغاز کار در کسب و کار تولید پوشاک عمده زنانه علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه شوید و این متن را تا پایان مطالعه کنید. در ادامه این مقاله، راه کارهای های مناسب را به شما عرضه خواهیم کرد و قدم هایی که باید جهت راه اندازی یک کسب و کار طی کنید را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.
 

هنگامی که از راه اندازی یک کارخانه پوشاک عمده لباس زنانه صحبت به میان می آید، به این معنا است که باید به دنبال افتتاح یک واحد تولید پوشاک عمده زنانه باشید. همین طور باید گفت که این واحد تولید پوشاک توانایی دارد یک واحد تولیدی جمع و جور یا اینکه یک واحد تولید FOB و CMT به شمار رود و یا واحدی در نظرگرفته شود که به شکل مقاطعه کاری به کار تولید پوشاک عمده زنانه می پردازد.
 

 

مرحله های اصلی که باید جهت راه اندازی یک کسب و کار پوشاک زنانه طی کنید
 

یک تحقیق کامل در زمینه تجارت پوشاک حاضر، و پی بردن به چگونگی روند تجارت و همینطور زنجیره تامین
 

دانایی داشتن نسبت به فرصت های بازار
 

گزارش پروژه باید برای راه اندازی یک کسب و کار آماده باشد
 

در مورد تولید پوشاک زنانه باید اطلاعات کاملی به دست آورید
 

گزینش محصولات مورد نظر و دسته محصولی
 

برای ساختمان و فضای کارخانه محلی باید آماده شود
 

پیش بینی کردن میزان تولید ماهانه پوشاک عمده زنانه
 

تخمین زدن نیروی انسانی مورد نیاز، ماشین آلات و دستگاه های مورد نظر برای تولید عمده پوشاک زنانه
 

جمع کردن سرمایه از راه گرفتن وام و همینطور راه اندازی کسب و کار یا پیدا کردن شخص سرمایه گذار
 

 

افزایش مشتریان
 

راه اندازی کارخانه برای تولید
 

چند مورد مهم جهت تهیه طرح کسب و کار و آغاز یک شغل مناسب در زمینه پوشاک عمده زنانه در قسمت های پایین ذکر شده اند.


۱- تحقیق کردن در زمینه تجارت پوشاک حاضر


صنعت پوشاک عمده زنانه آماده بسیار وسیع می باشد. روند تولید پوشاک هم یک فرآیند کاملا پیچیده به شمار می رود. در مرحله نخست با نگاهی کامل به بررسی همه جوانب تجارت پوشاک عمده زنانه بپردازید. همه زنجیره تامین پوشاک عمده زنانه را در نظر بگیرید. تلاش کنید در حالی که مشغول انجام تحقیقات هستید جواب پرسش های پایین را پیدا کنید.


 

چگونه پوشاک عمده زنانه در صنعت پوشاک آماده حاضر می شود؟
 

از چه تجهیزاتی برای تولید پوشاک عمده زنانه استفاده می شود؟
 

به چه صورت فروش پوشاک عمده زنانه انجام می شود ؟
 

در کجا باید اقدام به فروش محصولات خود کنیم؟
 

به چه روشی در بازارهای صادراتی و هینطور داخلی مشتری خود را پیدا کنیم؟
 

نیروی انسانی مورد نظر برای کارخانه تولید عمده لباس زنانه خود را از کجا می توانید تامین کنید؟
 

برای راه اندازی کسب و کار مورد نیاز چه میزان بودجه لازم است؟
 

بعد از آشنایی با زنجیره تامین تجارت پوشاک عمده زنانه، امکان دارد به جای افتتاح کارخانه تولیدی به یک شغل دیگر در زمینه کسب و کارهای مربوط با پوشاک عمده لباس علاقه پیدا کنید. جهت پی بردن در مورد این که به چه شغلی در این زمینه علاقه بیشتری دارید، پیشنهاد ما این است که نخست با چگونگی تولید پوشاک عمده زنانه، موارد اصلی آن و برتری هایش نسبت به دیگر کسب و کارهای این زمینه یعنی زمینه پوشاک عمده زنانه به طور کامل آشنا شوید و با چند تولید کننده که در این زمینه مشغول به کار هستند مشورت نمایید.

 


۲- مطالعه در مورد فرصت های موجود در زمینه تجارت پوشاک

 


 
در زمینه تجارت پوشاک و عمده فروشی لباس زنانه تا می توانید مطالعه خود را افزایش دهید و در این حوزه یعنی تولید پوشاک عمده لباس زنانه اطلاعات خود را بالاتر ببرید. همواره جای  بالا بردن اطلاعات در زمینه تولید پوشاک عمده لباس زنانه برای همه افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت نمایند وجود دارد. اما در صورتی که تولید کننده محصولات با کیفیتی باشند و آنها را بتوانند با قیمت مناسب به دست مشتری برسانند. برای پوشاک همواره درخواست وجود خواهد داشت و توان خرید برای مشتری ها همواره در حال بالا رفتن است.
مصرف کنندگان و مشتری های تولیدات شما هزینه بیشتری برای لباس های خود در نظر می گیرند. آنها در پی تهیه لباس های مد روز و جذاب می باشند که در هر فصل باید نوع تازه ای از آنها وارد بازار شود. جدا از این که نیاز به لباس های جدید همواره در حال بیشتر شدن است، همواره در سطح جهان درخواست برای خرید لباس های استیپل هم وجود دارد.
شما خواهید توانست به طور کامل یک مجموعه تازه از تولیدات خود را در دسترس عموم قرار دهید.
تعداد قابل توجهی از کارآفرینان که در برندهای پوشاک فعالیت می کنند دو سال قبل ، فعالیت خود را با عرضه لباس های راحتی به عنوان مثال ست لباس ورزشی و همینطور لباس مخصوص یوگا آغاز کردند. در ضمن تعداد فراوانی از آن ها، فعایت خود را بر پایه پنبه ارگانیک شروع زدند. شما هم توانایی دارید تولید محصولاتی مانند این محصولات را برای شروع کار انتخاب کرده و فعالیت خود در زمینه تولید پوشاک عمده زنانه را انتخاب نمایید.
چنانچه در نظر دارید بازار بین المللی را به طور کامل بررسی نمایید، باید این نکته را در نظربگیرید که خریداران آمریکایی و اروپایی و همینطور خرده فروشانی که در استریت ها فعالیت می کنند، محصولات خود را از دیگر کشورهای در حال پیشرفت مانند کشورهای جنوب شرق آسیا خریداری می نمایند. در نتیجه این موقعیت برای شما هم وجود دارد که کار تولید پوشاک عمده زنانه به صورت صادراتی را آغاز نمایید. مراحل افتتاح یک کارخانه تولید پوشاک عمده زنانه دقیقا مانند راه اندازی دیگر کسب و کارها می باشد، و در این راه تفاوتی وجود ندارد.
۳- اطلاعات کسب کردن در مورد صنعت تولید پوشاک
چنانچه شما هم در این فعالیت جز افراد تازه کار می باشید، پیش از آغاز کار به طرح کسب و کار و حاضر نمودن گزارش پروژه، تلاش بر این داشته باشید در مورد موارد حائز اهمیت در زمینه تولید پوشاک عمده زنانه تحقیق نموده و اطلاعات کاملی به دست بیاورید.
 برای به دست آوردن اطلاعات در زمینه صنعت پوشاک عمده زنانه لحظه ای درنگ نکنید. برای تحقیق در زمینه صنعت پوشاک عمده زنانه، اینترنت قطعا کمک فراوانی به شما خواهد کرد؛ ولی اگر به طور دقیق آگاهی ندارید که در موردی چه اطلاعاتی باید به دست آورید، اطلاعات اینترنتی گزینه مناسبی برای شما نمی باشند. در نتیجه بهتر می باشد که یک کتاب خوب در مورد تولید پوشاک عمده زنانه تهیه کرده و آن را مطالعه کنید.
چنانچه به عنوان مثال شما می خواهید که یک کارخانه تولید شلوار جین افتتاح کنید، باید در زمینه پارچه های جین یا همان دنیم، چگونگی مراحل تولید پارچه ، تامین کنندگان پارچه و جدیدترین روش های پرداخت / چگونگی شستشوی پارچه اطلاعاتی به دست بیاورید. چنانچه به تجارت پیراهن علاقه مند هستید، بهتر می باشد در مورد نوع مواد اولیه مورد نیاز، چگونگی تولید پیراهن و ماشین آلاتی که جهت تولید پیراهن به آن ها نیاز دارید، اطلاعاتی به دست آورید.
گزارش پروژه تهیه کنید

بعد از مطالعه کردن فرصت های شغلی و انجام دادن امور تحقیقاتی ، هنگامی که اطمینان یافتید می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید که با صنعت پوشاک مرتبط است، قدم نخستین تهیه کردن یک گزارش کامل برای پروژه می باشد. یک گزارش کامل در مورد پروژه باید نکات چهارم تا هشتم این مقاله را در بر گیرد.
۴- محصولات پوشاک را انتخاب کنید و دامنه محصولات را افزایش دهید
دسته بندی های فراوانی از نظرمحصولی در زمینه پوشاک عمده زنانه موجود می باشد. نباید شما در پی تولید همه محصولات موجود در دنیا باشید. چند مورد از محصولات را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم جهت انتخاب محصول ایده آل در مورد چند عامل مانند روند حاضر مد روز، محصولاتی که محبوب هستند، دامنه تولیدات پایه و تولیدات عمده تحقیق کنید.
یک فهرست از محصولاتی که در نظردارید تولید آن ها را شروع کنید را حاضر نمایید و جهت آغاز کسب و کار مورد نظر خود بر روی دامنه محصولاتی که انتخاب کرده اید تمرکز داشته باشید.
در نظر بگیرید که می خواهید تنها تی مانتوهای ساده و یا مانتوهای طرح دار تولید نمایید و یا در نظر دارید تنها جوراب شلواری و یا تاپ های بافتنی زنانه عرضه نمایید و یا این که احتمال دارد به دنبال راه اندازی یک واحد تولید مانتو باشید. گزینه مورد نظر شما هر کدام که باشد آن را باید نهایی نمایید و دیگر امورات خود را با توجه به محصول انتخابی به انجام برسانید.
با توجه به این مورد که شما برای دیگران اقدام به تولید محصول خواهید کرد، اجباری وجود ندارد که در پی طراحی محصول باشید. چنانچه کسی در نظر داشته باشد به همراه افتتاح تولیدی خود یک برند تولید لباس و یا این که یک دفتر طراحی هم راه اندازی نماید، در مرحله نخست باید بر روی طراحی محصول هم تمرکز داشته باشد.
۵- یافتن مکانی ایده آل جهت راه اندازی کارخانه تولید پوشاک عمده زنانه

                     مکان راه اندازی پوشاک زنانه
 
اگر از فضای کارخانه برخوردار نباشید نخواهید توانست کارخانه خود را افتتاح کنید. در نتیجه قدم بعدی پیدا کردن مکان و انتخاب فضایی برای تاسیس کارخانه می باشد. چنانچه خودتان از ساختمانی ایده آل برای این امر برخوردار هستید، می توانید از آن بهره ببرید و دیگر فضاهای مورد نظر را از راه رهن یا اجاره تامین کنید.
اگر جز آن دسته از افرادی هستید که از زمین یا یک ساختمان خالی برخوردار هستید، دیگر دلیلی ندارد تا برای گرفتن کارخانه یا پرداخت هزینه آن، مبلغی صرف نمایید.
چنانچه این امکان برای شما فراهم است، تلاش کنید کارخانه خود را در یک منطقه صنعتی راه اندازی کنید. در صورت افتتاح کارخانه خود در یک منطقه مناسب صنعتی از تامین منابع به شکل روزانه برخوردار خواهید شد. در آخر هم باید گفت که دسترسی به اپراتورها و کارگران دوخت در مناطق صنعتی هم ساده تر می باشد.
چنانچه به وضعیت تولید پوشاک در کشورهای آسیایی نظیر هند نگاهی داشته  باشید، پی خواهید برد که قطب ها و مناطق صنعتی فراوانی هستند که به جایی برای پیشرفت کسب و کارهای جمع و جور در زمینه پوشاک عمده زنانه تبدیل شده اند. چنانچه امکان افتتاح کارخانه در قطب های تجاری پوشاک برای شما وجود دارد، بدون معطلی به دنبال آن باشید.
۶- نیاز تولید ماهانه عمده فروشی را برآورد کنید

همان گونه که جهت دسته بندی محصولات یک طرح کلی ترسیم نمودند، باید حالا برای میزان تولید روزانه هم برنامه ای در نظر گرفته شود. به این معنا که چنانچه در نظر دارید به صورت روزانه چند مدل لباس زنانه از هر یک از تولیدات انتخابی را عرضه نمایید. می توانید اظهار کنید که حجم تولید براساس پیش بینی فروش مشخص خواهد شد.
 بر اساس همین برنامه ریزی نیاز تولید ماهانه خود را مشخص نمایید. به عنوان مثال شما در نظردارید به صورت ماهانه پنج هزار مانتو در کارخانه خود تولید نمایید.
با توجه به نیاز تولیدی بهتر است ، ماشین آلات خود را تهیه نمایید؛ اقدام به سازماندهی نیروی انسانی خود کنید همینطور  فضای کارخانه، نوع ماشین آلات، قسمت ها و دیگر تجهیزات را به کار بگیرید. چنانچه از حجم تولید ماهانه اطمینان ندارید ، می توانید از شماره انداز ماشین آلاتی که قبلا تهیه نموده اید بهره ببرید. منظور همان محصولاتی است که با توجه طرح سرمایه گذاری خود قبلا خریداری نموده اید. در آینده این توانایی را به دست می آورید که حجم تولید ماهانه را با توجه به منابع ماشینی به دست بیاورید.
۷- برآورد نیروی انسانی، ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز
یک گزارش کامل از پروژه خود حاضر نمایید؛ باید گزارش مذکور دارای نیازمندی های نیروی کار یا همان نیروی انسانی، گونه های مختلف ماشین آلات مدنظر و فهرست مواد اولیه مورد نیاز برای محصولاتی که قرار است عرضه نمایید باشد. جهت تهیه فهرست باید از ماشین آلات گوناگون مورد نیاز و همینطور نسبت به گونه های مختلف دستگاه های مورد نیاز جهت تولید محصول و دسته محصولی اطلاعات کاملی به دست بیاورید.
 سپس می توانید میزان ماشین های دوزندگی، ماشین های دیگر که غیر دوزندگی هستند و دستگاه های مورد نظر برای تولید حجم ماهانه را پیش بینی بزنید.
جهت تخمین مواد اولیه مد نیاز خود باید فهرستی از مواد اولیه مانند پارچه، لوازم جانبی و وسایل تزئینی و حجم مد نظر هر یک از مواد اولیه را حاضر کنید. بعد از آن نیروی انسانی خود شامل کارمندان اداری،  کارگران، مسئولین بخش ها و سرپرستان را تخمین بزنید. برای تخمین این نیازمندی ها می توانید از یک فرد متخصص مشورت بگیرید.
۸- تخمین میزان سرمایه گذاری مورد نیاز
به گونه ای گزارش پروژه را حاضر نمایید که از مراحل ۵، ۶ و ۷ برخوردار باشد. بعد از حاضر کردن گزارش پروژه، میزان بودجه مورد نظر جهت افتتاح کارخانه را محاسبه نمایید. این کار را تهیه گزارش مالی هم می گویند.
جهت محاسبه کردن میزان مبلغ مد نظر جهت سرمایه گذاری، مواردی مانند بودجه تجهیزات و ماشین آلات ؛ بودجه مواد اولیه جهت داشتن یک چرخه تولید؛ میزان حقوق کارگران و پرسنل برای سه ماه کار کردن؛ بودجه های پیش تولید؛ بودجه های اجرایی؛ بودجه مکان (یا همان اجاره مکان)؛ هزینه های دیگر مثل هزینه  ماهانه برق، چاپ و میزان هزینه های ثابت؛ بازاریابی و ... را باید به طور کامل در نظر داشته باشید.
بهترین راه برای حاضر نمودن برآورد مالی به کار گرفتن یک فرد متخصص جهت تهیه کردن گزارش پروژه و نیازمندی های سرمایه گذاری به جهت بهره بردن در پروژه برنامه ریزی شده است.
چرخ های خیاطی جز وسایلی هستند که در محدوده های قیمتی گوناگونی برای فروش در دسترس قرار گرفته اند. با توجه به میزان سرمایه خود شما می توانید به دنبال هر یک از برندهای ماشین آلاتی که کار شما را راه می اندازند بروید.
۹- جمع کردن پول برای پروژه

                    جمع آوری پول برای مانتو زنانه
 
پس از آن که گزارش مالی را به طور کامل حاضر نمودید، متوجه خواهید شد که جهت راه اندازی کارخانه تولید پوشاک و افتتاح آن چه میزان هزینه باید در نظر گرفته شود.
نیازهای سرمایه گذاری خود را تقسیم بندی کنید: هزینه جاری کارخانه و میزان سرمایه گذاری اولیه. سرمایه خود را با توجه به این موارد جمع آوری کنید. برای جمع کردن پول شما می توانید دریافت وام و کسب و کارهای استارتاپی که زیر نظر دولت مشغول به کار هستند را در دستور کار خود قرار دهید. یکی دیگر از روش هایی که برای تامین مالی می تواند برای شما گره گشا باشد مشارکت با فردی است که علاقه دارد در این نوع کسب و کار سرمایه گذاری داشته باشد.
۱۰- مشتریان خود را گسترش دهید
هنگامی که ایده افتتاح یک نوع کار در زمینه عرضه پوشاک عمده زنانه به ذهنتان شما رسید، از همان لحظه نخست باید به دنبال جذب مشتری های خود باشید. هنگامی که در حال حاضر کردن گزارش برای پروژه کسب و کار و افزایش اطلاعات می باشید؛ تلاش بر این داشته باشید که همزمان با مشتریان همیشگی، با عمده فروشان و خرده فروشان برای به فروش رساندن محصولات خود ارتباط برقرار کنید . اگر در پی به انجام رساندن سفارش های خارجی هستید به فکر برقرار کردن ارتباط با اشخاص نماینده برای خرید لباس و هم باشید.
چنانچه شرایطش را داشتید در جلساتی که بین تامین کنندگان و خریداران برگزار خواهد شد مشارکت نمایید. در چنین مواردی این شرایط برای شما به وجود خواهد آمد که با تعداد قابل توجهی از خریداران یا همان مشتریان ملاقاتی داشته باشید و هدف های خود را به آنها نشان دهید.
۱۱- افتتاح کارخانه تولید پوشاک عمده زنانه
بعد از حاضر نمودن برنامه پروژه و تخمین میزان بودجه، و بعد از تامین بودجه مورد نیاز، افتتاح واحد تولیدی یا همان کارخانه خود را آغاز کنید. می توانید جهت راه اندازی و افتتاح کارخانه تولید پوشاک عمده زنانه مانند مراحل پایین عمل کنید:
۱- کسب و کار خود را به طور کامل ثبت کنید تا در آینده مشکلی برای شما به وجود نیاید.
ثبت کسب و کار شما به دلایل فراوانی اجباری می باشد. کسب و کار خود را ثبت نمایید و همه مجوزهای مورد نیاز مربوطه را از دولت اخذ نمایید.
۲- حساب جاری را باز نمایید.
شماره مالیاتی و شماره حساب ثابت خود را ثبت نمایید. این ها همه قسمتی از مراحل آغاز به کار شما هستند.
۳- سوله کارخانه را تکمیل نمایید.
بعد از اجاره یک محل برای کار، زیر ساخت های آن را به طور کامل تکمیل نمایید. با توجه به طرح طبقات آن به این معنا که کارخانه شما یک طبقه داشته باشد یا یک ساختمان چند طبقه باشد باید دقت کنید با مقررات ساخت و ساز مطابقت داشته باشد.
۴- تاییدیه های دولتی را اخذ نمایید.

از مقامات محلی تائیدیه نظام طبقه بندی مشاغل یا همان (NOC) را بگیرید.
۵- جهت اجرای پروژه برنامه زمان بندی را حاضر کنید.
در این شرایط خواهید توانست در زمان مقرر کارخانه خود را افتتاح کنید. این مورد سبب کمتر شدن هزینه های پیش تولید خواهد شد.
۶- چند نفر از پرسنل اصلی را پیش از نصب ماشین آلات استخدام نمایید.
از وجود این پرسنل می توانید در راه اندازی کارخانه، پیدا کردن تامین کنندگان مواد اولیه ، خرید ماشین آلات و راه اندازی قسمت های مختلف بهره ببرید.
۷- اقدام به خرید ماشین آلات و تجهیزات کنید.
با توجه به گزارش پروژه و از یک تامین کننده قابل اطمینان ماشین آلات و تجهیزات را خریداری نمایید. حدود قیمتی را از چندین تامین کننده ماشین آلات سوال بپرسید. توجه داشته باشید که برندهای چرخ خیاطی فراوانی وجود دارد که می توانید از آن ها خرید کنید و به همین علت تنوع قیمتی فراوانی هم در این زمینه وجود دارد.
۸- ماشین آلات را در قسمت دوخت نصب نمایید.
همینطور قسمت دیگری را برای پردازش لباس در نظر بگیرید. جهت راه اندازی خط تولید به مبلمان صنعتی و ابزار ، چرخ های باری، میز و میز کار وسط نیاز خواهید داشت.
۹- اقدام به راه اندازی قسمت های گوناگون، دفتر و خط تولید نمایید.
اقدام به تکمیل زیر ساخت های اداری مثل سیم کشی های برقی ماشین آلات کنید. یک اتاق برای نمونه برداری، اتاق طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، اتاق کنفرانس و نمایشگاه را هم می توانید در دستور کار خود قرار دهید. حدود واحدهایی که باید افتتاح شوند به نوع کوچک یا بزرگی کسب و کار شما بستگی خواهد داشت.


 
۱۰- استخدام کارگران و پرسنل
در مرحله نخست کارگران و اعضای گروهی را که وظیفه اداره کردن کارخانه هستند را استخدام نمایید. برای استخدام نیروی انسانی می توانید از یک عامل تامین کننده نیروی کار کمک بخواهید. برای هر قسمت یک سرپرست در نظر بگیرید  استخدام نمایید.
۱۱- آموزش کارگران را جدی بگیرید.
تلاش کنید کارگرانی را که در زمینه تولید پوشاک دارای تجربه زیادی هستند را استخدام کنید. چنانچه لازم بود که اقدام به آموزش آنها بکنید، مقدمات آن را فراهم نمایید.
۱۲- رویه عملیاتی (SOP) جهت فرآیندها و فعالیت های گوناگون را اجرا نمایید.
اجرایی نمودن روش های عملیاتی برای هر مرحله نقش اساسی در اداره کسب و کارها خواهد داشت. هر قسمت باید کاملا به مسئولیت شغلی خود آگاهی داشته باشد.
۱۳- نمونه لباس ها را طراحی کنید و با پیش بینی ها آنها را مطابقت دهید.
می توانید در ابتدا نمونه طرح هایی را که تولید می شوند را حاضر نمایید. تا آن جا که در توان دارید نمونه کار حاضر نمایید؛ می توانید در این شرایط در نمایشگاه آنها را به نمایش بگذارید.
۱۴- در حجم عمده سفارش دریافت نمایید.
چنانچه دارای مشتری باشید، سفارشات عمده خواهید گرفت پس برای انجام همه سفارشات آمادگی داشته باشید.
۱۵- تهیه کردن مواد اولیه مانند شامل پارچه، و لوازم جانبی وسایل تزئینی را فراموش نکنید.
بعد از گرفتن انواع سفارش ها، جدول نیازمندی های مواد اولیه را حاضر نموده و همه لوازم جانبی و مواد اولیه آن را حاضر کنید.
۱۶- شروع به تولید سفارشات عمده کنید.
بعد از راه اندازی کارخانه جهت تولید به صورت عمده، سفارشات خود را دریافت نموده و تولید را آغاز کنید. باید از پیش مقداری سفارش دریافت کرده باشید تا در صورت آماده شدن کارخانه، تولید عمده را آغاز نمایید.
نتیجه پایانی
تعداد قابل توجهی از ما در یک دوره خاص از زندگی کاری خودمان به این موضوع فکر کرده ایم که یک کسب و کار برای خودمان راه اندازی نماییم. این مسئله صحیح است که برخوردار بودن از کسب و کار شخصی دارای درآمد بیشتری نسبت به یک کسب و کار روزانه خواهد داشت و سبب پیشرفت در زندگی ما خواهد شد ؛ ولی این کار برای همه ساده نیست. داشتن کسب و کار شخصی به تلاش، صبر، اعتماد به نفس و پشتکار زیادی نیاز خواهد داشت.
در صورت برخوردار بودن از کسب و کار به صورت شخصی باید چیزی که خود تولیدکننده آن هستید را به فروش برسانید. برای فروش پوشاک عمده زنانه باید در پی تبلیغ تولیدات خود و بازاریابی به صورت کاملا فعالانه باشید. بازاریابی در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می کند.
شما نیاز دارید تا برای فروش محصولات خود کانال های گوناگونی را پیدا کنید. راه های سنتی فروش تولیدات به وسیله عمده فروشان و راه اندازی یک فروشگاه به صورت شخصی ایده بسیار عالی برای شما خواهد بود.