جدیدترین مدل های مانتو سال 1400 برای افراد چاق

همه شما حتما در مجله های فشن و مد مدل های جذابی را مشاهده می کنید ولی در آن مجله های سایز بزرگ یا کمتر از نرمال را نمی توانید ببینید در صورتی که بخش زیادی از جامعه نرمال نیستند در این مطلب می خواهیم در مورد این مدل مانتوها صحبت کنیم.
 

امروزه در پشت ویترین فروشگاه ها و مزون های معتبر فقط سایزهای پرطرفدار مشاهده می شود.اگر شما هم چاق هستید به احتمال زیاد لباس مورد علاقه خود را پیدا نمی کنید. همچنین بعضی از مدل های مانتو شما را از حالت معمول چاق تر نشان خواهند داد.بنابراین سعی کنید با مدل مانتوهای مناسب برای افراد چاق آشنایی داشته باشید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.
 

مطلب مرتبط:  مدل های جدید مانتو کتی

نحوه انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق 

شناخت فرم بدن

به طور کلی همه افراد سایز پلاس با فرم های بندی مختلف در دسته بندی چاقی قرار می گیرند ولی اینکه تجمع چربی ها در چه نقطه ای از بدن بیشتر مشاهده می شود یا به اصطلاح فرم هیکل در انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق اهمیت دارد.برای نمونه کسانی که دارای فرم بدنی به شکل سیب هستند بهتر است که از مانتوهای راسته و آزاد استفاده کنند.در صورتی که برای فرم بدن مثلث معکوس مانتوهایی که در بخش کمر تنگ هستند از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

 


 سایز پلاس با فرم های بندی مختلف در دسته بندی چاقی

 


 

فرم بدن مثلث معکوس

 

از رنگ های تیره غافل نشوید

کسانی که چاق هستند استفاده از رنگ های زرشکی ، شکلاتی ، سورمه ای و مشکلی را نباید فراموش کنند.این رنگ ها عموما به خاطر داشتن خطای دید که برای مخاطب اتفاق می افتد باعث می شود افراد را چاق تر نشان بدهد ولی این به این معنی نیست که از رنگ های شاد نباید استفاده کنید.


 
رنگ های زرشکی ، شکلاتی ، سورمه ای

 

تکنیک راه راه عمودی برای لاغرتر نشان دادن

کمپانی های معتبر برند در جهان در روش های مختلفی برای لباس افراد چاق استفاده می نمایند و یکی از این روش های تکنیک راه راه عمودی برای افراد چاق می باشد.راه راه عمودی سبب شده که هیکل در محور عمودی کشیده تر نشان داده شود.بنابراین اگر می خواهید رنگ های شاد را در این مدل مانتو بپوشید به این مدل توجه کنید.

 


استفاده از مانتوهای کمربند دار

معمولا مانتوهایی که در بخش کمر لباس تنگ هستند انتخاب مناسبی برای هر نوع فرم بدنی پلاس سایز به شمار می روند.این مانتو برای کسانی که دارای کمر باریکتر در مقایسه با سینه و باسن هستند توصیه می کنیم.

 

 


 مانتوهای کمربند دار

 


استفاده از مانتوهای یقه پهن

استفاده کردن از مانتوهایی که دارای یقه های پهن و برگردان می باشند برای افرادی که چاق هستند زیبایی خاصی را به وجود خواهد آورد.این مدل یقه را برای دوختن بارانی زمستانه و پالتوها پیشنهاد می کنیم.بنابراین بهتر است مدل مانتوهای جلوباز و مانتوها یقه پهن باشد.

 


 
مانتوهای یقه پهن
 

مدل پانچوها برای افراد چاق

یکی دیگر از مدل مانتوها برای افراد چاق پانچو می باشد ولی توجه کنید که این مدل برای تمام افراد چاق توصیه نمی کنیم چون خیلی های فکر می کنند مانتوها با برش باز مثل خفاشی و پانچوها فرد را چاق تر نشان می دهند ولی این مدل برای کسانی که دارای بازوهای پهن و بالاتنه پهن می باشند در مقایسه با مانتوهای دیگر بهتر می باشند.
 

چاق بودن فرد در جاهای مختلف بدن خودش را نشان می دهد که البته بلندی یا کوتاه بودن قد هم در چاق نشان دادن آن فرد بی تاثیر نیست.در یک دسته بندی می توانیم افراد چاق را در دسته بندی افراد چاق شکم دار ، افراد چاق کوتاه قد ، افراد چاق بلند قد ، چاق شکم دار ، افراد پایین تنه چاق ، افراد چاق مسن و تپل تقسیم بندی نماییم.برای هر کدام از این موارد استایل خاصی می توانیم در نظر بگیریم.
 

نکات شیک پوشیدن برای زنان تپل

اصلا مهم نیست که اندام شما مشابه مانکن نیست.هر خانمی در انتخاب کردن لباس باید به اندازه و قد خود توجه داشته باشید و با انتخاب درست بلندتر و باریکتر دیده شود.سعی کنید که از لباس های هم رنگ استفاده کرده و لباس هایی انتخاب نمایید که اندازه آن کاملا برای شما مناسب و فیت می باشد.

از لحاظ طراحی هم از لباس های با طرح های عمودی استفاده کنید.برای انتخاب پیراهن هم از استایل های یقه هفت استفاده نمایید و لباس های با پارچه ضخیم استفاده نکنید.در مورد پوشیدن کفش بهترین مورد پوشیدن کفش پاشنه بلند می باشد.از کیف های بزرگ استفاده نکرده و شلوارهای پاچه تنگ هم نپوشید.
 

 

مانتوی مناسب برای افراد چاق شکم دار

هر زنی که دارای شکم است در زمان پوشیدن لباس با مشکلاتی مواجه می شود و خیلی از خانم ها لباس هایی می خواهند که بتوانید تمام شکمشان را پوشش بدهد.در زمان لباس مجلسی هم این مشکل بیشتر می شود.در این بین بعضی از زنان هستند که با وجود اینکه سایز اندام آن ها مناسب است ولی شکمشان بزرگ است.انتخاب مانتو برای این افراد هم با مشکل روبرو است و باید از مانتوهایی با ویژگی های زیر استفاده کنند.
 

برای اینکه این زنان شکمشان را پوشش دهند و شکم آن ها کوچک مشاهده شود سعی کنند از مانتوهای چپ و راست و Wrap استفاده نمایند.چون استفاده از این مدل مانتو سبب شده که سینه شما به دو بخش تفکیک گردد و کمر مشخص تری ایجاد گردد.
 

زنانی که دارای شکم بزرگ می باشند نباید از مانتوهای کمردار استفاده کنند چون این مدل چین و جمع شدگی در بخش شکم ایجاد کرده و باعث شده که شکم بزرگتر مشاهده گردد.اگر شما هم جزو این گروه زنان هستید از مدل مانتوهایی که از چین ، پلیسه و جیب در بخش میانی دارند استفاده نکنید.

اگر شما هم از ناحیه شکمتان چاق می باشید برای انتخاب مانتو از مانتوهایی که دارای خط افقی و رنگهای روشن و تند استفاده نکرده چون این لباس باعث می شود که اندام شما چاق تر نشان داده شود.سعی کنید به جای استفاده از این لباس ها از لباس هایی که دارای خط های رنگ تیره و عمودی هستند استفاده کنید تا بلندتر دیده شوید.

 


 سایز اندام آن ها مناسب است ولی شکمشان بزرگ است

 

مدل مانتو برای کسانی که چاق قد بلند هستند

همیشه انتخاب رنگ های متفاوت میان شلوار و مانتو سبب شده که قد شما به چند بخش مختلف تقسیم بندی گردد و باعث می شود که متناسب تر و کوتاه تر به نظر برسید.بنابراین تا جایی که ممکن است از شلوار و مانتوی یک رنگ استفاده ننمایید ولی بهتر است شلوار ، مانتو و کفش خود را در چند رنگ گوناگون ولی در یک مکمل و هارمونی همدیگر و با رعایت کردن ترکیب رنگ ها در ست استفاده نمایید.
 

از مانتوهایی استفاده کنید که درست اندازه دوخت شما شود.از لحاظ جنس هم استفاده از مانتوهای استرچ و کشی با کمرهای کشی برای افراد قد بلند و چاق مناسب نمی باشند.علاوه بر این توجه داشته باشید که خط افقی در طرح پارچه مانتو وجود نداشته باشد چون راه راه بودن پارچه باعث عریض تر و چاق تر شدن نوارها و خطوط افقی می شود.

بنابراین از مانتویی استفاده کنید که دارای راه ها و خطوط عمودی هستند یا اصلا خط و راهی را ندارند.به این نکته توجه کنید از مانتوهایی که دارای جیب بغل دارند استفاده نکنید.از مانتوی خیلی کوتاه استفاده نکنید و مدل هایی را انتخاب کنید که دارای شکاف های جانبی و پهلو در طراحی دوخت می باشند.چون این مدل ها علاوه بر اینکه باعث شیک تر شدن شما می شود سبب شده در محیط کار و خیابان راحت تر باشید.
 

مدل مانتو برای کسانی که قد کوتاه و چاق هستند

اگر چاق هستید و قد کوتاه و متوسطی را دارید برای خریداری مانتو به معیار رنگ توجه کنید.توصیه ما این است که از مانتوهای رنگ روشن با بلند استفاده نکنید چون باعث می شود که شما را از اندام واقعی خود چاق تر نشان بدهد.برای اینکه لاغر و باریک به نظر برسید استفاده کردن از رنگ های تیره تر برای شما در اولویت است.این رنگ ها شامل قهوه ای ، زرشکی و سورمه ای می باشد و یکی از رنگ هایی که پرطرفدار و خنثی است رنگ مشکی می باشد که باعث نشان دادن لاغرتر شما خواهد شد.

 

 


 اگر چاق هستید و قد کوتاه و متوسطی را دارید

 

 

مدل مانتو برای کسانی که پایین تنه چاق هستند.

اگر باسن شما کمی گرد و بزرگ است نگران نباشید این مورد یک خوبی دارد و نشان دهنده زن بودن شما است ولی از ورزش غافل نشوید تا باعث سفت شدن این نقطه از بدن شما شود و بدن شما عضلانی و زیبا گردد.برای افراد پایین تنه چاق مانتو با رنگ سورمه ای و مشکل مناسب است و سبب می شود که آن ها لاغر دیده شوند.به همین دلیل یکی از استایل های عالی برای زنانی که پایین تنه چاق دارند تیپ سراسر مشکی است و باعث لاغر نشان دادن شما می شود.
 

 

نکاتی مهم در دوختن مانتو برای افراد چاق

در زمان دوخت مانتو سعی کنید از طراحی ها و شلوغ کردن زیاد لباس ها استفاده نکنید.از جایی که خیلی از ترندهای سال جدید پیراهن های عروکسی می باشند استفاده از آستین پفی در مدل مانتو گزینه به روز و زیبایی به شمار می رود.